Mijn foto
Almere, Netherlands
www.my-delicious-cakez-nl

27 maart 2011

Taartje voor mijn broertje

Mijn broertje was 27 maart jarig. Mooie gelegenheid voor een taart toch? Aangezien ik mijn nieuwe bakblikken wilde uitproberen ging ik lekker aan de slag. Het werd echter een hele hoge taart, want in feite waren het twee taarten op elkaar. Ik heb een heerlijk chocoladetaart gemaakt. Deze op mijn manier. Heerlijk. Ik ben niet zo dol op chocoladetaarten omdat ik die vaak zo machtig vind en teveel naar chocola vind smaken, duh! Vaak vind ik het ook erg bitter door de pure chocola. Mijn taart was echter heerlijk. De taart heb ik gevuld met aardbeien créme au beurre. Verder heb ik ganache gebruikt om de taart 'af te smeren'. Ik heb de ganache er overheen gegoten. Ook de manier waarop ik mijn ganache heb gemaakt maakte dat deze niet bitter van smaak was. De taart voelde weer eens erg zwaar en zag er door de hoogte ervan ook zwaar uit. Bij het aansnijden merkte je al dat deze taart nooit zwaar op de maag kon zijn. Ik heb zelf twee stukken gegeten (en geloof mij dat zegt heel wat). Alle kindjes hebben ook flinke stukken gegeten, sommige zelfs 2 keer!

Aangezien mijn broertje DJ is leek het mij leuk op een LP op de bovenkant te maken. Was het een vierkante taart geweest dan had ik er een draaitafel van gemaakt, maar de ruimte van de taart was beperkt. Verder wilde ik niet teveel marsepein gebruiken. De taart was al zoet (maar niet te zoet) dus teveel marsepein kan dat verergeren. Het is lastig om een taart die overgoten is met chocola heel strak af te smeren. Ik vond dat het niet al te strak hoefde, want het hoefde niet bekleed te worden en zo'n chocoladetaart heeft dat helemaal niet nodig. Mijn broertje was erg blij met zijn taart. Het was een aangename verrassing voor hem wat mij bevreemdde, want hij weet toch dat ik taarten maak? Maar al met al een zeer geslaagde taart, al zeg ik het zelf!





2 opmerkingen:

  1. Erg leuke taart, en origineel! Leuk dat je mijn blog volgt, ik ga die van jou ook graag volgen. Het is altijd fijn om veel inspiratie op te doen en leuk om te zien wat een ander bedenkt.
    Groetjes Sietske (Celebrations)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sietske, leuk dat je mij nu ook volgt. Het is idd leuk om te zien wat een ander maakt. Bedankt voor jou berichtje!

    BeantwoordenVerwijderen