Mijn foto
Almere, Netherlands
www.my-delicious-cakez-nl

23 april 2011

Mijn Wilton certificaat.

In januari 2011 ben ik gestart met de Wilton basiscursus. Je leert daar decoratie technieken volgens de Amerikaanse methode van Wilton. Het komt er op neer dat je bijvoorbeeld bloemen leert spuiten met icing. Deze cursus duurde 4 weken. Ik heb geen geduld voor dit gepriegel, maar ik heb toch wel wat gehad aan deze technieken. Misschien vond ik het ook niet zo leuk omdat we met teveel mensen waren en te dicht op elkaar zaten. We zaten er met z'n 18en, 6 personen per tafel. Had ik iets gemaakt stootte ik er weer tegenaan. Dat soort dingetjes. Maar ik weet bijvoorbeeld wel hoe ik een spuitzak moet vasthouden, wat ik met de verschillende tips kan doen, dat je verschillende consistentie icing hebt, etc. Je kreeg wel elke week een thuisopdracht mee, bijvoorbeeld thuis botercreme maken of een taart meenemen die je wilde versieren. Mensen klaagden erover ik vond het wel meevallen. Ik heb in ieder geval mijn certificaat hiervoor gehaald.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten