Mijn foto
Almere, Netherlands
www.my-delicious-cakez-nl

20 april 2011

Opdracht met het thema Nike

Ik kreeg zo'n week geleden de opdracht om een taart te maken met het thema Nike. De jongen zou 15 worden en zou zijn felbegeerde Nikes krijgen. Allereerst heb ik een Nike van marsepein en fondant gemaakt. Waarom doe combinatie? Ik vind marsepein het fijnste en mooiste om mee te werken. Fondant is noodzakelijk als je wit nodig hebt. Marsepein is namelijk niet wit, maar beige-achtig. Ik zou niet weten hoe ik dat wit zou moeten krijgen als dat al mogelijk is.
Ik wilde een leuke rustige taart maken, want elke keer als ik mijn buurjongen zie is hij rustig. Het lijkt mij een aardige, lieve jongen in de pubertijd. ik wilde daarom een stoere taart maken zonder al te veel poespas. En het is mooi gelukt. Het is een mooie, rustige, maar ozo stoere taart geworden. Ik ben er zeer content mee. De schoen op de taart lijkt een beetje scheef te staan, maar dat is niet zo. Ik heb wel 100 keer naar die taart gekeken, maar hij staat goed. Zijn moeder en tante vonden de taart mooi. Is toch altijd afwachten, maar tot nu toe heb ik alleen maar leuke en zeer tevreden mensen gehad. Maar de reactie van de jongen, met wie ik nog nooit echt een woord heb gewisseld vond ik het allermooiste. Hij zei, "o en nog bedankt voor de taart hè. Hij is mooi, echt super gaaf. Ik vind hem echt echt mooi". Nou en daar doe ik het voor. Mijn dag kon niet meer stuk! Als degene voor wie de taart is zo blij is dan is mijn missie geslaagd.
Jerrau een fijne verjaardag vandaag!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten